 | Kilka pytań |  |
Wysłany: Czw 10:22, 05 Lip 2012 |
|
|
kiszkoff |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 04 Lip 2012 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam Forumowiczów.
Noszę się z zakupem przestronnego auta w rozsądnej cenie i przypomniałem sobie właśnie o Multipli! Chciałem kupić oczywiście starszą wersję (mi się podoba) z silnikiem diesla. Zwracam się o pomoc na forum, gdyż rozejrzałem się trochę w ogłoszeniach na Allegro, Otomoto itp. i pojawiło mi się wiele pytań, więc gdzie jeśli nie tu jest dobre miejsce aby zapytać?
1) Jakie są różnice w silnikach diesla 115KM, 110KM i 105KM? Wiem, że moc jest różna, ale co za tym się kryje? Jaka jest różnica w budowie silników? Jak ilości koni przekłada się na żwawość Multipli? Ogólnie, który silnik jest najlepszym wyborem?
2) Jakie są wersje wyposażenia? W ogłoszeniach widziałem, że wyposażenie różni się dość znacznie, ale czy to można jakoś rozpoznać? Czy to jest jakoś oznaczone?
3) Jakie są typowe usterki, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
4) Jak wygląda sprawa z korozją? Czy blachy są ocynkowane? W tej chwili jeżdżę Renufką R5 z 1991roku i o korozji zapomniałem, ale przy Fiacie trochę obawiam się powrotu do tego problemu znanego mi doskonale z Uno.
Na początek to chyba tyle? Uff! Z samym zakupem mi się nie pali, więc zamierzam lepiej poznać „temat”, a później powrócić do poszukiwań! =) Oczywiście przeszukuję też starsze tematy na forum.
Pozdrawiam |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
 |
 | |  |
Wysłany: Czw 11:17, 05 Lip 2012 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witaj. Silniki różnią się właściwie tylko turbiną. 105 nie ma zmiennej geometrii. Przypuszczam, że różnice w mocy są tylko marketingowe. No może te ze zmienną geometrią lepiej się zbierają z dołu. Większość sprowadzonych ma bogate wyposażenie. Te kupione w Polsce są uboższe. Teoretycznie są wersję wyposażenia, ale nie są nigdzie oznaczone. Jedynie po nr vin można to rozpoznać. Przy wyposażeniu wychodzi też zaleta mocniejszych silników. Z nimi najczęściej jest bogatszy licznik (obrotonierz i komputer) Korozja się zdarza, ale nie ma porównania do uno. Trochę progi i elementy zawieszenia - tylna belka. Największa wada to przednie zawieszenie. Praktycznie co byś nie kupował remont po maksymalnie 50000 km. Reszta to szczegóły jak u fiata. Alternator co 2 lata i czasem jakiś czujnik, ale to już rzadko. Przy kupnie warto sprawdzić przebieg diagnostyką elektroniczną. Najczęściej oszuści zmieniają tylko w liczniku, a w komputerze zostaje oryginalny. I tyle powodzenia w szukaniu ! |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 21:36, 05 Lip 2012 |
|
|
kiszkoff |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 04 Lip 2012 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Trochę mi się rozjaśniła w głowie sprawa tych silników, skąd te różnice. Co do wersji wyposażenia to też potwierdziły się moje obserwacje, że konkretnych oznaczeń barak. Zauważyłem właśnie, że jeśli jest obrotomierz to i wyposażenie jest lepsze.
Jeśli idzie o resztę typowych felerów to nie są przerażające. Zawieszenie jakoś przełknę, korozja podobno do opanowania, nie ma auta idealnego!
Jeszcze pomyślę nad sprawdzeniem przebiegu, bo ja to jeszcze „mamut”, który nie ma laptopa!
Teraz tylko brać, przebierać, decydować …….  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Czw 22:16, 05 Lip 2012 |
|
|
miszczu77 |
VIP |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2008 |
Posty: 1034 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Łódź |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Ja bym nie powiedział, że nowy licznik oznacza lepsze wyposażenie, oznacza tylko nowszą wersję silnika i więcej możliwości samego licznika (pokazuje obroty, temperaturę silnika i parę innych informacji).
Same różnice wyposażenia też nie są zwykle wielkie. ABS jest praktycznie zawsze, klima często (climatronic rzadziej), dwie poduszki również praktycznie zawsze, cztery często, kurtyny od 2002 roku, elektryczne lusterka i przednie szyby elektryczne są zawsze, wspomaganie kierownicy też. Reszta to już raczej szczegóły - chowane lusterka, tylne szyby elektryczne (raczej rzadko są, częściej w starszych rocznikach), światła przeciwmgłowe i parę innych. W nowszych rocznikach zdarza się plastikowa deska rozdzielcza (w starszych jest pokryta tkaniną). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
 | |  |
Wysłany: Pią 12:00, 06 Lip 2012 |
|
|
kiszkoff |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 04 Lip 2012 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Nie przeczę, że może na samym obrotomierzem nie musi stać "bogata" wersja. Widać ja spotkałem takie ogłoszenia.
Spotkałem się jeszcze z hamulcami tarczowymi na tyle (to chyba nie jest standard?), elektrycznie regulowanym siedzeniem kierowcy, chyba też z podgrzewanymi siedzeniami (już nie pamiętam czy to w Multipli, bo przerzuciłem milion ogłoszeń, ale chyba tak?) i "niezależnym ogrzewaniem" (webasto?). |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:20, 06 Lip 2012 |
|
|
tomek458 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 09 Mar 2011 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Tylne hamulce tarczowe były w wersjach z ESP, siedzenie kierowcy jest tylko podnoszone elektrycznie, a podgrzewanych siedzeń w mulciach nie było. Webasto jest możliwe ale nie seryjnie. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 12:54, 06 Lip 2012 |
|
|
kiszkoff |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 04 Lip 2012 |
Posty: 4 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
No to widzę, po tej ilości możliwych kombinacji wyposażenia, że na zlotach nie ma dwóch takich samych Multipli???  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pią 13:39, 06 Lip 2012 |
|
|
tomek458 |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 09 Mar 2011 |
Posty: 14 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
No raczej nie ma.  |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Nie 23:01, 03 Lut 2013 |
|
|
blondas |
Nowicjusz |
|
|
Dołączył: 03 Lut 2013 |
Posty: 1 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: kocialin |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
witajcie. jestem tu nowy. szukam informacji o tym nietuzinkowym pojeżdzie. od zawsze jezdzę fiatami renówkami ale tym razem mam ochotę na multiplę...upatrzyłem sobie jedną ładną z polskiego salonu 1,9 jtd z 2003 roku. sprzedawca stwierdził w lużnej rozmowie że licznika się w tych autach nie da cofnąć
kacfil napisał: | Najczęściej oszuści zmieniają tylko w liczniku, a w komputerze zostaje oryginalny. I tyle powodzenia w szukaniu ! |
czy to prawda? |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wysłany: Pon 5:35, 04 Lut 2013 |
|
|
kacfil |
Gaduła |
|
|
Dołączył: 03 Kwi 2008 |
Posty: 1390 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Sosnowiec |
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Tak jak napisałem liczniki cofają. paru właścicieli się już o tym przekonało. Można to obejść sprawdzając przebieg w hodometrze za pomocą komputera. |
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|