Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna

Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ » Kilka pytań
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kilka pytań
PostWysłany: Czw 10:22, 05 Lip 2012
kiszkoff
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Witam Forumowiczów.

Noszę się z zakupem przestronnego auta w rozsądnej cenie i przypomniałem sobie właśnie o Multipli! Very Happy Chciałem kupić oczywiście starszą wersję (mi się podoba) z silnikiem diesla. Zwracam się o pomoc na forum, gdyż rozejrzałem się trochę w ogłoszeniach na Allegro, Otomoto itp. i pojawiło mi się wiele pytań, więc gdzie jeśli nie tu jest dobre miejsce aby zapytać? Very Happy
1) Jakie są różnice w silnikach diesla 115KM, 110KM i 105KM? Wiem, że moc jest różna, ale co za tym się kryje? Jaka jest różnica w budowie silników? Jak ilości koni przekłada się na żwawość Multipli? Ogólnie, który silnik jest najlepszym wyborem?
2) Jakie są wersje wyposażenia? W ogłoszeniach widziałem, że wyposażenie różni się dość znacznie, ale czy to można jakoś rozpoznać? Czy to jest jakoś oznaczone?
3) Jakie są typowe usterki, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
4) Jak wygląda sprawa z korozją? Czy blachy są ocynkowane? W tej chwili jeżdżę Renufką R5 z 1991roku i o korozji zapomniałem, ale przy Fiacie trochę obawiam się powrotu do tego problemu znanego mi doskonale z Uno.
Na początek to chyba tyle? Uff! Z samym zakupem mi się nie pali, więc zamierzam lepiej poznać „temat”, a później powrócić do poszukiwań! =) Oczywiście przeszukuję też starsze tematy na forum.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:17, 05 Lip 2012
kacfil
Gaduła

 
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec


Witaj. Silniki różnią się właściwie tylko turbiną. 105 nie ma zmiennej geometrii. Przypuszczam, że różnice w mocy są tylko marketingowe. Smile No może te ze zmienną geometrią lepiej się zbierają z dołu. Większość sprowadzonych ma bogate wyposażenie. Te kupione w Polsce są uboższe. Teoretycznie są wersję wyposażenia, ale nie są nigdzie oznaczone. Jedynie po nr vin można to rozpoznać. Przy wyposażeniu wychodzi też zaleta mocniejszych silników. Z nimi najczęściej jest bogatszy licznik (obrotonierz i komputer) Korozja się zdarza, ale nie ma porównania do uno. Trochę progi i elementy zawieszenia - tylna belka. Największa wada to przednie zawieszenie. Praktycznie co byś nie kupował remont po maksymalnie 50000 km. Reszta to szczegóły jak u fiata. Alternator co 2 lata i czasem jakiś czujnik, ale to już rzadko. Przy kupnie warto sprawdzić przebieg diagnostyką elektroniczną. Najczęściej oszuści zmieniają tylko w liczniku, a w komputerze zostaje oryginalny. I tyle powodzenia w szukaniu !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:36, 05 Lip 2012
kiszkoff
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Dziękuję za szybką odpowiedź.
Trochę mi się rozjaśniła w głowie sprawa tych silników, skąd te różnice. Co do wersji wyposażenia to też potwierdziły się moje obserwacje, że konkretnych oznaczeń barak. Zauważyłem właśnie, że jeśli jest obrotomierz to i wyposażenie jest lepsze.
Jeśli idzie o resztę typowych felerów to nie są przerażające. Zawieszenie jakoś przełknę, korozja podobno do opanowania, nie ma auta idealnego! Sad
Jeszcze pomyślę nad sprawdzeniem przebiegu, bo ja to jeszcze „mamut”, który nie ma laptopa!
Teraz tylko brać, przebierać, decydować ……. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:16, 05 Lip 2012
miszczu77
VIP

 
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 1034
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź


Ja bym nie powiedział, że nowy licznik oznacza lepsze wyposażenie, oznacza tylko nowszą wersję silnika i więcej możliwości samego licznika (pokazuje obroty, temperaturę silnika i parę innych informacji).
Same różnice wyposażenia też nie są zwykle wielkie. ABS jest praktycznie zawsze, klima często (climatronic rzadziej), dwie poduszki również praktycznie zawsze, cztery często, kurtyny od 2002 roku, elektryczne lusterka i przednie szyby elektryczne są zawsze, wspomaganie kierownicy też. Reszta to już raczej szczegóły - chowane lusterka, tylne szyby elektryczne (raczej rzadko są, częściej w starszych rocznikach), światła przeciwmgłowe i parę innych. W nowszych rocznikach zdarza się plastikowa deska rozdzielcza (w starszych jest pokryta tkaniną).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:00, 06 Lip 2012
kiszkoff
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Nie przeczę, że może na samym obrotomierzem nie musi stać "bogata" wersja. Widać ja spotkałem takie ogłoszenia.
Spotkałem się jeszcze z hamulcami tarczowymi na tyle (to chyba nie jest standard?), elektrycznie regulowanym siedzeniem kierowcy, chyba też z podgrzewanymi siedzeniami (już nie pamiętam czy to w Multipli, bo przerzuciłem milion ogłoszeń, ale chyba tak?) i "niezależnym ogrzewaniem" (webasto?).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:20, 06 Lip 2012
tomek458
Nowicjusz

 
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Tylne hamulce tarczowe były w wersjach z ESP, siedzenie kierowcy jest tylko podnoszone elektrycznie, a podgrzewanych siedzeń w mulciach nie było. Webasto jest możliwe ale nie seryjnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:54, 06 Lip 2012
kiszkoff
Nowicjusz

 
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


Laughing
No to widzę, po tej ilości możliwych kombinacji wyposażenia, że na zlotach nie ma dwóch takich samych Multipli??? Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:39, 06 Lip 2012
tomek458
Nowicjusz

 
Dołączył: 09 Mar 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5


No raczej nie ma. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:01, 03 Lut 2013
blondas
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kocialin


witajcie. jestem tu nowy. szukam informacji o tym nietuzinkowym pojeżdzie. od zawsze jezdzę fiatami renówkami ale tym razem mam ochotę na multiplę...upatrzyłem sobie jedną ładną z polskiego salonu 1,9 jtd z 2003 roku. sprzedawca stwierdził w lużnej rozmowie że licznika się w tych autach nie da cofnąć
kacfil napisał:
Najczęściej oszuści zmieniają tylko w liczniku, a w komputerze zostaje oryginalny. I tyle powodzenia w szukaniu !

czy to prawda?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 5:35, 04 Lut 2013
kacfil
Gaduła

 
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec


Tak jak napisałem liczniki cofają. paru właścicieli się już o tym przekonało. Można to obejść sprawdzając przebieg w hodometrze za pomocą komputera.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kilka pytań
  Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin