Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna

Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ » Kupno Multipli (małopolska) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 13:48, 25 Lut 2011
Jakub
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy


ja mam 105km z 98r i nie mam filtra cząstek stałych a jak jest w mocniejszych wersjach to nie wiem ale chyba nie ma


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:05, 25 Lut 2011
kovalius
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin


Jeżeli się nie mylę to filtr DPF jest w sinikach MultiJet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:58, 25 Lut 2011
Darraz
Gaduła

 
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POZNAŃ


Się nie mylisz. W żadnej MKI nie ma filtra DPF, w roku 2006 były już na pewno, czy wcześniej też montowano - nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:09, 25 Lut 2011
vafel
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: prawie Kraków


OK. Super. Dzięki wielkie. Jeden kłopot mniej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 15:31, 25 Lut 2011
kovalius
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin


Żeby być bardziej precyzyjnym to wg Fiat Powertrain Technologies filtr DPF mógł(!) występować w silnikach 1,9 JTD (nawet z normą Euro4) ale o mocy co najmniej 120KM :
B DS. 1910 JTD GV E4 / E4 DPF
Bore x Stroke: 82x90,4 mm
Power: 120 HP @ 4000 rpm
Torque: 260 Nm @ 2000 rpm
Dimensions (LxWxH): 474x563x691 mm
Mass: 171 Kg
Variable Geometry Turbo - DPF optional

Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę na turbinę. W JTD od 115KM wzwyż jest o zmiennej geometrii (Garrett) co podwyższa i tak nie małe koszty regeneracji.

EDIT:
Przejrzałem jeszcze raz to zestawienie i :
1. Nie ma tam silnika JTD115KM a są dwa 120KM różniące się jedynie max. momentem obrotowym - pomyłka?
2. Nie ma rozróżnienia na JTD i MultiJet więc ten 120KM to może być właśnie MultiJet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kovalius dnia Pią 19:47, 25 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:06, 25 Lut 2011
vafel
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: prawie Kraków


Czyli co? 110 KM lepsze od 115 KM? Jaka może być różnica w koszcie naprawy turbiny za 110 w porównaniu do 115?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:43, 25 Lut 2011
Jakub
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy


to się nazywa Zmienna geometria łopatek turbiny. Silniki 105 i 110KM ma stałą geometrie łopatek a to podczas naprawy (regeneracji) jest tańsze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:38, 25 Lut 2011
kovalius
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin


Nie chciałby siać paniki, ale obiło mi się o uszy/oczy, że z turbinami ze zmienna gometrią łopatek mogą być teraz większe problemy. Podobno Garrett ze względu na psucie opinii przez wątpliwych fachowców od regeneracji zaprzestał/ograniczył sprzedaż części serwisowych do swoich turbin. Nie wiem jak z zamiennikami. Wymiana to koszt ok. 4 tys.pln. Z drugiej strony Fiat np. we Włoszech prowadził sprzedaż regenerowanych turbin z "fabryczną" gwarancją. Nie słyszałem o czymś takim w Polsce. Co do cen poszperaj w watkach o naprawach albo popytaj mechaniorów bo nie chcę wprowadzić w błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:39, 25 Lut 2011
krezo
Specjalista

 
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kielce


Silniki 110 km mają turbinę ze zmienną geometrią łopatek .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:13, 25 Lut 2011
kovalius
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin


Wujek google twierdzi że jest to turbo:

Engine - 1.9L D 186A6.000
Year - 00-02
Turbocharger Details - GT1544S Garrett 708847-0001/2
OEM Part No. 46756155
Comments 110 bhp - JTD

i że ma stałą geometrię.

Nie było to moim kryterium przy zakupie, ale żyłem w takiej świadomości. Jak to jest? Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:03, 28 Lut 2011
vafel
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: prawie Kraków


Oglądałem wczoraj jedną Multiplę na śląsku i wyglądała nawet zachęcająco. Tyle tylko, że dość ciężko (twardo) chodziło sprzęgło. Trzeba było użyć sporo siły żeby je wcisnąć (w porównaniu np. do VW Polo, którym jeżdżę na co dzień). Czy to jest normalne w Multiplach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:15, 28 Lut 2011
kovalius
Gaduła

 
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin


Ja też miałem takie wrażenie w swojej po przesiadce z renówki, a póki co jest OK. Myślę, że tu jest po prostu trochę twardsze i po przyzwyczajeniu się problem znika. Może to być związane ze sposobem sterowania sprzęgła. Z drugiej strony, z postów na forum wynika, że może to być też objaw zużycia i po wymianie jest lekko (w stosunku do tego co było wcześniej). Trzeba byłoby porównać z inna mulcią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:45, 01 Mar 2011
kacfil
Gaduła

 
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec


Moje też chodzi ciężko od prawie dwóch lat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:07, 10 Mar 2011
vafel
Bywalec

 
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: prawie Kraków


OK. Dzięki. Jeszcze jedno pytanie.
Sprawdzam sobie potencjalną Mulcię w EPErze po numerze VIN i wyskakuje mi taki obrazek:

Czemu w opisie wersji jest SX (tak jakby miało to znaczyć, że kierownica jest z prawej strony), a poniżej w polu "Kierownica" jest DX? Czy to może coś oznaczać? Np. że auto kiedyś mogło być anglikiem czy coś?



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:18, 10 Mar 2011
kacfil
Gaduła

 
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec


To jest wersja wyposażenia nie ma nic wspólnego z kierownicą. No chyba że skórzaną Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kupno Multipli (małopolska)
  Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 4 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.