Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna

Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ » Co sądzicie o tej Multipli - warto? Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Co sądzicie o tej Multipli - warto?
PostWysłany: Pią 9:27, 02 Kwi 2010
jpparo
Nowicjusz

 
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Witam

Jako że rozglądam się za Multiplą, chciałbym poznać Wasze opinie o tym ezgemplarzu? Może ktoś go oglądał?
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?

Link:
tiny.pl/hgjnv


Zastanawia mnie jedno? Czy wychodziły Multiple bez klimatyzacji?
Czy też standardem była ręczna a opcją automatyczna?

Thx za info
Przemek

p.s.
Jako nowy na forum nie mogę wklejać linków do www, więc musiałem zrobić takie obejście Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jpparo dnia Pią 9:30, 02 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:02, 02 Kwi 2010
wabyk
Moderator

 
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia


He he, mam dokładnie taką samą konfigurację jak w tym ogłoszeniu. Owszem wychodziły Multiple bez klimy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:10, 03 Kwi 2010
ochroniarz81
Gaduła

 
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 780
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki Wlkp. k Poznania


ze zdjęć jest ładna warta obejrzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:01, 04 Kwi 2010
kantor_d
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno k.Warszawy


Witam, były multiple bez klimy. Moja też jej nie ma- na początku nie był to standard... Też sprzedajemy multiplę - dział ogłoszeń Wink Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:20, 09 Kwi 2010
jpparo
Nowicjusz

 
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


kantor_d napisał:
Witam, były multiple bez klimy. Moja też jej nie ma- na początku nie był to standard... Też sprzedajemy multiplę - dział ogłoszeń Wink Pozdrawiam


A jak sie takie modele spisują w upalne dni? Nie dosyc ze wielka powierzchnia szyb, to jeszcze trzeba to jakos ochłodzić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:28, 09 Kwi 2010
kacfil
Gaduła

 
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 1390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec


Troszkę gorąco jest, ale nie tak źle bo szyby są pionowe i atermiczne. Wiem bo w tamtym roku auta mi się grzało i nie mogłem używać klimatyzacji. W sumie i tak było lepiej niż w moich poprzednich autach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Co sądzicie o tej Multipli - warto?
PostWysłany: Pią 17:09, 09 Kwi 2010
softart
Administrator

 
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 585
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk, Pomorskie


jpparo napisał:
Witam

Jako że rozglądam się za Multiplą, chciałbym poznać Wasze opinie o tym ezgemplarzu? Może ktoś go oglądał?
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?

Link:
tiny.pl/hgjnv


Zastanawia mnie jedno? Czy wychodziły Multiple bez klimatyzacji?
Czy też standardem była ręczna a opcją automatyczna?

Thx za info
Przemek

p.s.
Jako nowy na forum nie mogę wklejać linków do www, więc musiałem zrobić takie obejście Smile



Spokojnie Smile aż tak wredny nie jestem Smile. Jak szukasz pb w dobrym stanie i pewna to rozmawiaj z wabyk'iem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:39, 09 Kwi 2010
kantor_d
Nowicjusz

 
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno k.Warszawy


Myślę że wielkość szyb nie ma zbyt dużego znaczenia Wink Naszą mulcie też polecam do oglądania - cena niewygórowana Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:26, 10 Kwi 2010
AUTO_GT
Specjalista

 
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LEŻAJSK


A jak sie takie modele spisują w upalne dni? Nie dosyc ze wielka powierzchnia szyb, to jeszcze trzeba to jakos ochłodzić Smile[/quote]

pionowe szyby sa poto by odbijac promienie padajace gdy słonce jest w zenicie jak wiadomo z fizyki swiatło sie załamuje gdy przechodzi przez szybe , jednka kiedy idzie rykoszetem to od lustra szyby wieksza czesc zostaje odbita ,ale klima , przyjanmniej w moim aucie które sprzedaje w dziale sprzedam - jak mechanik stwierdził osiaga temp [onizej 10 st w najkrótrzym czsie jaki dotad sprawdzał w innych markach - to było przy olkazji zmioany czynnika i czysczeniu cąłej klimy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AUTO_GT dnia Sob 13:27, 10 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:56, 09 Maj 2010
AUTO_GT
Specjalista

 
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LEŻAJSK


Ja oferuje dobra multiplę http://www.multipla.fora.pl/sprzedam-multiple,5/multipla-1-9-jdt-2001-110-koni-podkarpackie-serwisowana,3166.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:09, 09 Maj 2010
jpparo
Nowicjusz

 
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


AUTO_GT napisał:
Ja oferuje dobra multiplę http://www.multipla.fora.pl/sprzedam-multiple,5/multipla-1-9-jdt-2001-110-koni-podkarpackie-serwisowana,3166.html


Szczerze powiem, ze nowoczesne diesle nie przekonują mnie...
Jako ze mam starego bezproblemowego diesla DW8 (wolnossacy), na chwile obecna bym wolał benzyne + LPG.

Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie pierdolić


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:11, 09 Maj 2010
AUTO_GT
Specjalista

 
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LEŻAJSK


jpparo napisał:
AUTO_GT napisał:
Ja oferuje dobra multiplę http://www.multipla.fora.pl/sprzedam-multiple,5/multipla-1-9-jdt-2001-110-koni-podkarpackie-serwisowana,3166.html


Szczerze powiem, ze nowoczesne diesle nie przekonują mnie...
Jako ze mam starego bezproblemowego diesla DW8 (wolnossacy), na chwile obecna bym wolał benzyne + LPG.

Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie pierdolić


jest pan w błedzie - jtd to pionier w silnikach o wysokim cisnieniu wtrysku i ja k dotąd sa najlepsze , mało tego dodam ze silniki włoskie zawsze były najlepsze i nie zawodne miałem uno 1,0 i juz ma 17 lat i nikt tam reka nie tykałsiulnika !!! pkazcie mi golfa ,czy paska oj jakie takm naprawy sie robii ale nie przy włoskich ,, zasada jest taka ze jezeli zwsze było dobre smarowanie a u mnie olej od poczatku CASTROL 5W 40 td MAGNATEC to silnik jest i bedzie działął bezawaryjnie - fakt ze przejechałem 100 tys bez dotkniecia silnika juz swiadczy o jego trwałosci - ,poza rozrzadem , w zimie odpala przy 30 stoniowym mrozie , od zalania go olejem do wymiany nie dolewa sie a najwiecej 2 kreski , nigdy bym sie nie zgodził na benzyne ,bo jest za słąba do takiej karoserii , silnik 1,6 100 koni to za mołó by ciagnac 14000 kg + ludzie i bagaż , natomiast 110 kooni w jtd z 250 NM to jest poprostu bajka - w drodze do chorwacji w górach wogule nie czuje sie ze jedzie pod góre djesz gaz on przyspiesza co w benzynie mozesz pomażyc .

natomist jesli dojdzie do awarii silnika - to dzisja sie nie naprawia w srewisie kupujac npo za wtrysk za 1500 zł - tylko kupuje sie 2 silnik za 2 tys i robi przekladke , natomist w tym silniku jeszcze nast 100 rtys napoewnoi nie d=bedzie trzeba .
a benzyna miałem LAncie pherde 2.0 16 v 140 koni i ząłozyłęm gaz - ,przy najoszczedniejszej jezdie spalał 10 l !!! gazu - a tak na codzien 15 litrów - to sobie policz bo waga tych samochodów jest podobna 15 litrów x 2,2 =33 zł a na dieslu 5 Lx 4,2 zł = 21 zł - temat zamn]knięty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:11, 10 Maj 2010
Darraz
Gaduła

 
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POZNAŃ


jpparo - może Twoje zdanie na temat wyboru JTD / benz+LPG jest już ustalone... niemniej jednak kolega AUTO_GT ma sporo racji. "Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie..." jak w benzynie zaczną się kłopoty to koszty też potrafią rozwścieczyć... jakaś uszczelka pod głowicą... jeżeli nawet nie będą one jednorazowo tak wysokie to pewnie częstsze. Regulacja ustawień LPG (małem Nexię z gazem - bezproblemowe auto, silnik 1.5 8V z prostą instalacją nie robił problemów jednak 1.6 Fiata wymaga już więcej od instalacji) co jakiś czas też wymaga poniesienia jakichś kosztów. O trwałości silnika JTD sporo już na tym forum napisano.
Co do kosztów eksploatacji. Mam JTD niecały rok. Policzyłem koszty paliwa, które poniosłem oraz koszty Mulci benz + LPG według średniego spalania , które uzytkownicy podali na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Dodając do kosztów LPG koszty paliwa (ja dla "zdrowia" silnika w poprzednim aucie starałem się w miesiącu przejechać ok 100km na paliwie, ponadto wiadomo że troche spali zanim przejdzie na gaz zwłaszcza zimą) wyszło, że na paliwie licząc, że w ciągu pełnego roku przejadę ok. 15000 km jestem jakieś 500zł na minusie. Dla mnie to koszt, który warto ponieść, by trzymać pod maską niezawodne JTD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:32, 10 Maj 2010
jpparo
Nowicjusz

 
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


AUTO_GT napisał:

jest pan w błedzie - jtd to pionier w silnikach o wysokim cisnieniu wtrysku i ja k dotąd sa najlepsze , mało tego dodam ze silniki włoskie zawsze były najlepsze i nie zawodne miałem uno 1,0 i juz ma 17 lat i nikt tam reka nie tykałsiulnika !!!<...>, nigdy bym sie nie zgodził na benzyne ,bo jest za słąba do takiej karoserii , silnik 1,6 100 koni to za mołó by ciagnac 14000 kg + ludzie i bagaż , natomiast 110 kooni w jtd z 250 NM to jest poprostu bajka - w drodze do chorwacji w górach wogule nie czuje sie ze jedzie pod góre djesz gaz on przyspiesza co w benzynie mozesz pomażyc .


Po pierwsze to nie pan Smile
A co do włoskich silników diesla - JTD ma rzeczywiście dobrą opinie - zwłaszcza stary JTD 105 KM - we wszystkich nowszych stosuje się za dużo elektroniki, która to właśnie jest elementem newralgicznym.

Na pewno nie można tego powiedzieć o włoskich dieslach VM 2,5 stosowanych w Chryslerach Smile

Przytaczasz info o starym fiatowskim 1,7D - to zwykła mechaniczna konstrukcja - tak samo jak stare citroenowe 1,9D lub 2,0 - 2,2 stosowane w MB - tam się nie ma co psuć - zgadzam się z Tobą.
Mój XUD9 dojezdził do 300 kkm i auto poszło na złom, a obecny ma 220 kkm i też nie narzekam.

A co do osiągów - ja nie potrzebuje demona prędkości - ja potrzebuję 3-cie auto do wyjazdów z rodzina i teściami.
Poza tym auto mi służy do bezpiecznego przemieszczania się - nic więcej, czyli żadne wyścigi.

Mówisz 100 KM to za mało - mnie do tej pory starczy 71 KM w wolnossącym dieslu.

Zaraz pewnie powiesz, że to jest za mało np.: przy wyprzedzaniu, itp. Masz racje - za mało, jednak jezdzie po naszych drogach, jest to wystarczająco.


AUTO_GT napisał:

natomist jesli dojdzie do awarii silnika - to dzisja sie nie naprawia w srewisie kupujac npo za wtrysk za 1500 zł - tylko kupuje sie 2 silnik za 2 tys i robi przekladke , natomist w tym silniku jeszcze nast 100 rtys napoewnoi nie d=bedzie trzeba .
a benzyna miałem LAncie pherde 2.0 16 v 140 koni i ząłozyłęm gaz - ,przy najoszczedniejszej jezdie spalał 10 l !!! gazu - a tak na codzien 15 litrów - to sobie policz bo waga tych samochodów jest podobna 15 litrów x 2,2 =33 zł a na dieslu 5 Lx 4,2 zł = 21 zł - temat zamn]knięty


wiesz, koszty serwisowania to inna bajka - Twoja wersja jest bardzo optymistyczna. Piszesz, że kupuje się używke silnika za 2 kPLN i robi przekładke. A wziąłes pod uwagę sytuacje, że to co kupisz też może być padaką i będziesz musiał dołożyć drugie tyle? Wtryskiwacze to nie wszytsko - jest jeszcze pompa wtryskowa, turbina, dwumasa, przepływomierz i kupa innego osprzętu który zapewnia prawidłową pracę.

W silniku benzynowym (nawet z LPG) potencjalnych źródeł uszkodzeń jest zdecydowanie mniej. Cewki, świece, kable WN?
Elektronika prosta - moduł sterowania Magentii Marelli i tyle.

Podajesz spalanie JTD 5 litrów - wg mnie lekko zaniżony - dołóż jeszcze z 1,5 litra i to może być punktem wyjściowym.
Oczywiście do tego dorzućmy styl jazdy i może sie okazać, że zamiast deklarowanych 5 litrów spali 8 litrów.
Idąc tym tropem, koszt przejechania 100 km wzrasta do ok 35 PLN.
Jak widać różnica w kosztach diesla i LPG się zmniejsza.

Do tego doliczyć wyższe koszty zakupu diesla + droższy serwis + coraz mniejsza różnica między cenami ON a PB, to wychodzi, że przy spokojnej jeżdzie zakup benzyny/LPG staje się bardzej opłacalny - zwłaszcza dla kogoś, to nie robi zbyt dużo km.

No chyba że Ty masz inne doświadczenia niż inni użytkownicy [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:45, 10 Maj 2010
jpparo
Nowicjusz

 
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5


Darraz napisał:
jpparo - może Twoje zdanie na temat wyboru JTD / benz+LPG jest już ustalone... niemniej jednak kolega AUTO_GT ma sporo racji. "Koszty utrzymania JTD, HDI, TDI sa zbyt wysokie - zwłaszcza jak sie coś zacznie..." jak w benzynie zaczną się kłopoty to koszty też potrafią rozwścieczyć... jakaś uszczelka pod głowicą... jeżeli nawet nie będą one jednorazowo tak wysokie to pewnie częstsze. Regulacja ustawień LPG (małem Nexię z gazem - bezproblemowe auto, silnik 1.5 8V z prostą instalacją nie robił problemów jednak 1.6 Fiata wymaga już więcej od instalacji) co jakiś czas też wymaga poniesienia jakichś kosztów. O trwałości silnika JTD sporo już na tym forum napisano.
Co do kosztów eksploatacji. Mam JTD niecały rok. Policzyłem koszty paliwa, które poniosłem oraz koszty Mulci benz + LPG według średniego spalania , które uzytkownicy podali na stronie [link widoczny dla zalogowanych] Dodając do kosztów LPG koszty paliwa (ja dla "zdrowia" silnika w poprzednim aucie starałem się w miesiącu przejechać ok 100km na paliwie, ponadto wiadomo że troche spali zanim przejdzie na gaz zwłaszcza zimą) wyszło, że na paliwie licząc, że w ciągu pełnego roku przejadę ok. 15000 km jestem jakieś 500zł na minusie. Dla mnie to koszt, który warto ponieść, by trzymać pod maską niezawodne JTD.


Co do niezawodności nowoczesnych diesli, to jakoś nie jestem przekonany.
Zwłaszcza jak się kupuje używane auto - nie wiesz jak było traktowane. Nagle po zakupie okaże się, że na dzień dobry musisz zainwestować w regeneracje turbiny/wymiane dwumasy/przepływomierza/itp.
Jeżeli zaś kupujesz nowe auto, to masz większą pewność, że stan silnika będzie zależał od Twojego podejścia do auta.
Piszesz o samych oszczędnościach na paliwie, ale już nie piszesz o kosztach dodatkowych w postaci wyższego OC za 1,9 - różnica może niewielka ale jednak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Co sądzicie o tej Multipli - warto?
  Forum Forum właścicieli FIATA MULTIPLA Strona Główna » Kupię MULTIPLĘ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin